Ha valódi SEO eredményt szeretnénk elérni, akkor egy SEO kampány nagy befektetés, ami hosszú távon térül meg. Piactól függően nagyon változó a ráfordítandó összeg, ami után valóban a Google találati lista élére lehet kerülni, azonban jó hír, hogy ez előre meghatározható. Jellemzően 1-20 millió forint közé tehető ez az ár.
A SEO főként 3 dologból áll: On-Site SEO, Off-Site SEO és Technikai SEO és esetleg egyén függően Local SEO.
A Technikai SEO a honlapon történő beállításokat foglalja magába.
Az On-Site SEO a honlapon fellelhető tartalmak optimalizálását foglalja magába.
Az Off-Site SEO a honlapon kívüli munkálatokat jelenti, mint például a linképítés. Ez a pont mondható a legdrágábbnak.
A linképítés alapja, hogy más honlapokon releváns módon a mi honlapunkra mutató linkeket helyezzünk el. Számos olyan hely van, ahova ingyenesen tudunk linket elhelyezni, amik ideiglenesen egy kis forgalmat hozhatnak, de jellemzően hosszú távon elhanyagolható a hatásuk, még ha 100 vagy 200 is van belőlük. Amik valóban hatásos linkek, legalább több tíz, de akár több százezer forintba kerülnek darabonként. Ezek csak a linkek, szükség van még a tartalom megírására, amiben elhelyezik a linket, illetve a SEO kampány kivitelezés díjára.
A honlapon lévő tartalmakat az eredményes SEO érdekében optimalizálni kell. Tartalmak alatt értendő a honlap szövegezése, leírások, cikkek és minden egyéb szöveges tartalom. Fontos a tartalmak kulcsszó sűrűsége, olvashatósága és elrendezése. Továbbá fontos a képek megfelelő leírása, optimalizálása. Ez természetesen csak a felszín, de ezek az alapok.
A Technikai SEO-hoz tartozik a honlapon történő beállítások. Ez többnyire egyszeri beállítást jelent. Itt kell technikailag alkalmassá tenni a honlapot olyan alapvető dolgokra, mint, hogy a Google keresőrendszere be tudja járni a honlapunkat, elemezni tudja és tudja rangsorolni.
A megfelelő tudás és módszerek birtokában 100%-osan ki tudjuk elemzni a konkurenciát. Pontos listát kapunk arról, hogy milyen kulcsszavakra fókuszál, melyik kulcsszóra hanyadikként jelenik meg a Google találati listán, hogy milyen kulcsszavakra költ hirdetésként és mekkora CPC-vel (kattintás/költség), mik a pontos hirdetés szövegek és egész pontosan hány link mutat az oldalra és honnan, egy teljes linktérképet. Azt is megtudjuk, hogy a honlapra érkező forgalma százalékos arányban honnan származik és még sok mást is. Ez az eszközünk olyan erős fegyvernek bizonyult, hogy különálló szolgáltatásként is nyújtjuk.
Minden célra és területre más-más kulcsszavak lesznek a megfelelőek. Erre egy 10 lépéses kulcsszókutatási receptünk van, hogy hogyan tudjuk megkapni a legeredményesebb kulcsszavakat, amik a legnagyobb és legminőségibb (konverziókat hozó) forgalmat hozzák.
Amikor megvan minden kulcsszó, célkitűzés és szükséges link mennyiség, akkor már tudjuk megközelítőleg, hogy mennyi időt és mekkora költséget jelent a fejelsztés. A SEO az egyetlen szolgáltatásunk, amire nem vállalunk garanciát, hiszen véleményünk szerint a jelenlegi világban erre már nem lehet teljesen pontos dátumot kitűzni.