A SEO-ról egyszerűen
Ha valódi SEO eredményt szeretnénk elérni, akkor egy SEO kampány nagy befektetés, ami hosszú távon térül meg. Piactól függően nagyon változó a ráfordítandó összeg, ami után valóban a Google találati lista élére lehet kerülni, azonban jó hír, hogy ez előre meghatározható. Jellemzően 1-20 millió forint közé tehető ez az ár.
Mi kerül pontosan ennyibe?
A SEO főként 3 dologból áll: On-Site SEO, Off-Site SEO és Technikai SEO és esetleg egyén függően Local SEO.
A Technikai SEO a honlapon történő beállításokat foglalja magába.
Az On-Site SEO a honlapon fellelhető tartalmak optimalizálását foglalja magába.
Az Off-Site SEO a honlapon kívüli munkálatokat jelenti, mint például a linképítés. Ez a pont mondható a legdrágábbnak.
Off-Site SEO
A linképítés alapja, hogy más honlapokon releváns módon a mi honlapunkra mutató linkeket helyezzünk el. Számos olyan hely van, ahova ingyenesen tudunk linket elhelyezni, amik ideiglenesen egy kis forgalmat hozhatnak, de jellemzően hosszú távon elhanyagolható a hatásuk, még ha 100 vagy 200 is van belőlük. Amik valóban hatásos linkek, legalább több tíz, de akár több százezer forintba kerülnek darabonként. Ezek csak a linkek, szükség van még a tartalom megírására, amiben elhelyezik a linket, illetve a SEO kampány kivitelezés díjára.
On-Site SEO
A honlapon lévő tartalmakat az eredményes SEO érdekében optimalizálni kell. Tartalmak alatt értendő a honlap szövegezése, leírások, cikkek és minden egyéb szöveges tartalom. Fontos a tartalmak kulcsszó sűrűsége, olvashatósága és elrendezése. Továbbá fontos a képek megfelelő leírása, optimalizálása. Ez természetesen csak a felszín, de ezek az alapok.
Technikai SEO
A Technikai SEO-hoz tartozik a honlapon történő beállítások. Ez többnyire egyszeri beállítást jelent. Itt kell technikailag alkalmassá tenni a honlapot olyan alapvető dolgokra, mint, hogy a Google keresőrendszere be tudja járni a honlapunkat, elemezni tudja és tudja rangsorolni.
Honnan tudjuk milyen kulcsszó szükséges és hol kell linket építeni?
Konkurencia elemzés
A megfelelő tudás és módszerek birtokában 100%-osan ki tudjuk elemzni a konkurenciát. Pontos listát kapunk arról, hogy milyen kulcsszavakra fókuszál, melyik kulcsszóra hanyadikként jelenik meg a Google találati listán, hogy milyen kulcsszavakra költ hirdetésként és mekkora CPC-vel (kattintás/költség), mik a pontos hirdetés szövegek és egész pontosan hány link mutat az oldalra és honnan, egy teljes linktérképet. Azt is megtudjuk, hogy a honlapra érkező forgalma százalékos arányban honnan származik és még sok mást is. Ez az eszközünk olyan erős fegyvernek bizonyult, hogy különálló szolgáltatásként is nyújtjuk.
Hagyományos kulcsszókuattás
Minden célra és területre más-más kulcsszavak lesznek a megfelelőek. Erre egy 10 lépéses kulcsszókutatási receptünk van, hogy hogyan tudjuk megkapni a legeredményesebb kulcsszavakat, amik a legnagyobb és legminőségibb (konverziókat hozó) forgalmat hozzák.
Amikor megvan minden kulcsszó, célkitűzés és szükséges link mennyiség, akkor már tudjuk megközelítőleg, hogy mennyi időt és mekkora költséget jelent a fejelsztés. A SEO az egyetlen szolgáltatásunk, amire nem vállalunk garanciát, hiszen véleményünk szerint a jelenlegi világban erre már nem lehet teljesen pontos dátumot kitűzni.