Webshop újragondolva
A Megrendelő kérése
A megrendelő a meglévő online áruházát szerette volna lecserélni, ugyanis egy korlátozott webshop motor adta alapját, ami olyan határokat szabott a design és funkciólista terén, amin már szűkös volt.
A megoldás
Létrehoztunk egy új webshopot, egy egészen új, elegáns arculattal, ahol az arany és a fehér szín dominál. Az új webshop biztosítja, hogy sokkal nagyobb marketing arzenált tudjunk használni, az e-mailes értesítésektől, a kuponokon át, kosárelhagyás értesítésekig.
Főoldal átalakítás
Előtte
Utána
A főoldal és azon belül is a hajtás feletti rész (a görgetés nélkül látható tartalom a honlapon) az egyik legfontosabb része a honlapnak. Jellemzően legalább kettő elemből épül fel. Egyrészt a menürendszerből, ami felett még esetenként megtalálható egyéb információs csík, legfontosabb menüpontok, egyedi linkek. Másodrészt pedig a Hero szekcióból, ami jellemzően tartalmaz képet, szöveges tartalmat és optimális esetben CTA-t is (Call to Action – Cselekvésre ösztönző gomb)
Felmérések szerint 7 másodperc áll a rendelkezésünkre, hogy megfogjuk egy a honlapunkra érkező látogató figyelmét. Amennyiben a hajtás feletti tartalom nem igazolja vissza számára, hogy jó helyen jár és nem sugároz bizalmat, minőséget, ki fog lépni az oldalról.
A Hero szekcióra érkezés esetén tudnia kell a látogatónak, hogy jó helyre érkezett. Az előtte verzióban igazából ezt semmilyen írásos forma nem erősítette meg és semmi nem tette izgalmassá a tovább lapozást.
Továbbá teljes mértékben hiányoztak (nem csak a Hero blokkból) a CTA-k. Habár elsőre lehet, hogy nem tűnik nagy hibának néhány gomb elhagyása, azonban egyes felmérések azt mutatják, hogy akár 21%-al is növelhetik a megfelelő CTA gombok a konverziót.
Végül, de nem utolsósorban pedig a design nem egyezett a brand által képviselni kívánt minőséggel. Alapvetően szegényes volt a felület használhatósága és nem sugározta magából azt, hogy jó helyen jár a látogató. Nem keltette fel az érdeklődést és nem építette a bizalmat. Ameddig a látogató nem tud semmit a shop-ról, addig a design építi a bizalmat, a design-nak köszönhető az első benyomás.
Kupon stratégia
Előtte
Utána
Az előtte verzióban gyakorlatilag csak random jelleggel el volt helyezve valahol a honlapon néhány, kvázi szintén random kép alatt egy kuponkód, ami mindenkinek járt és 20%-os leértékelésre jogosította fel használóját.
Látható, hogy a design ennél a blokknál sem kiemelkedő, nincsen értelmezhető hierarchia és összességében nem túl bizalomgerjesztő a nagy rózsaszín felirat.
Jól látható a designbeli változás, sokkal letisztultabb, strukturáltabb és a brand arculatához illik a blokk. Azonban van egy sokkal fontosabb dolog a design váltásnál.
Míg az előtte verzióban ingyen adtuk a kupont, úgy az utána verzióban a feliratkozásért cserébe. Ez egy olyan szintű elköteleződés, ami nem fog releváns mennyiségű lemorzsolódást előidézni, azonban előnyünkre válik az adatbázis építésben a sok-sok e-mail cím. Amit később felhasználhatunk e-mail marketing kampányainkban.
A látogató beírja az e-mail címét, a nevét és már megy is számára az egyedi, egyszer használatos kuponkód, amivel sokkal személyesebbé tesszük az ajánlatunkat és mivel e-mailben kapta, sokkal értékesebbnek is fogja tekinteni. Időhöz kötött a felhasználhatósága, így szerepet játszik egy olyan faktor, hogy a látogató nem akar lemaradni az ajánlatról, nagyobb eséllyel fogja felhasználni, nem akarja elpazarolni a lehetőségét.
Az ilyen aprónak tűnő, honlapon belüli stratégiákkal és marketing eszközökkel nagy változásokat lehet elérni, már nem kell feltalálnunk a kereket, csak ki kell használnunk a letesztelt, jól bevált, már teljesített marketing eszközöket. Nem szabad restnek lenni és bele kell tenni már az elején is a munkát kiépíteni ezeket a rendszereket, mert nagyon megkönnyíthetik a dolgunkat később.